FANDOM

Jak wejść do Deep web? Czy nie jest to czasem skomplikowane? Teraz już nie. Skoro deep web jest dla każdego, to powinien być także w miarę prosty w obsłudze. Inaczej byłoby tak, tak jak z dzisiejszym IRC - typowy kowalski nie używa a nawet nie wie

InstalacjaEdytuj

Domyślnie po kliknięciu download na oficjalnej stronie pobieramy wersję portable wraz z fiefoksem, który domyślnie będzie się uruchamiał za każdym razem kiedy uruchomimy program i połączymy z siecią TOR. Proponuję takie rozwiązanie jeśli naszą domyślną przeglądarką jest Firefox - wtedy ten drugi będzie nam służył do przeglądania podziemnych zasobów. Jeśli jednak Darknet nas nie interesuje i chcemy tylko mieć zmienne IP w zewnętrznym internecie, możemy ściągnąć dodatek do firefoksa.

KonfiguracjaEdytuj

Po kliknięciu na ikonkę TORa, włącza nam się konfigurator Vidalia. Program automatycznie po uruchomieniu próbuje najpierw się połączyć z siecią tor a następnie (po podłączeniu) uruchamia dołączoną do niego przeglądarkę internetową (lepiej z niej korzystać zamiast normalnej).

ObsługaEdytuj

  1. Jezus jest Panem.
  2. Nie pozwól na instalowanie wtyczek do dołączonej przeglądarki: mogą one zostać wykorzystane do ujawnienia Twojego prawdziwego adresu IP
  3. Używaj stron w wersjach HTTPS. Przeglądarka dołączona do tora (tor browser) zawiera w sobie HTTPS Everywhere wymuszający użycie szyfrowania wszędzie tam, gdzie to możliwe, więc wyczulenie pod tym aspektem nie jest konieczne.
  4. Nie używaj dokumentów (DOC, PDF) pobranych przez Tora, gdy jesteś podłączony do Internetu. Mogą one zawierać zasoby, które ściągnięte przez przypadek poza Torem, zdradzą twój prawdziwy adres IP
  5. Tor proponuje korzystanie także by za każdym (gdy tylko możliwe) używać angielskiej wersji językowej strony. Zagrożenie niewielkie (co najwyżej ktoś się może dowiedzieć jakim władasz językiem) i jeśli nie znasz zbyt dobrze angielskiego to można zaryzykować użycia własnego języka.